اصول گرم كردن (ورزشـــــــــــــي)

مجتمع آموزشي شهيـــد آويـــــني

حركات ايستادن در صف و ستون

1-هدايت دانش آموزان به حياط مدرسه

2- رعايت نكات ايمني

آمادگي بدني

عمومي

 (گرم كردن)

حركات گرم كننده

1- انواع راه رفتن،دويدن ،پريدن ها،لي لي كردن

2- حركات تقليدي و تشبيهي،شيرين كاري،حركات تركيبي

3- تذكراتي در مورد درست راه رفتن

اختصاصي

حركات بدني در ارتباط با اهداف درس

گرم كردن اختصاصي-راه رفتن سريع- نرمش هاي كششي-قدرتي-تعادلي-به صورت دايره ماندن و خواندن شعر

مرحله پياده كردن هدف يا مرحله اصلي

موضوع آموزشي روز

1- بازي ايستگاه: از 2 گروه بعنوان بازيگر و 1 گروه داور استفاده مي شود. با شروع موزيك بايد توپ را از جاي خود حركت دهند و به نفر بعدي برسانند و تند و سريع به جايگاه خود برگردند.

2- بازي محلي لي لي: باز هم 2 گروه بازيگر و يك گروه داور؛ بطوريكه با لي لي كردن بايد به وشط بيايند و بچه ها را بگيرند و دوباره با همان حالت لي لي سرجاي خود مستقر گردند.

مرحله بازگشت به حالت اوليه

حركات آرام كننده جهت پايين آوردن ضربان قلب دستگاه تنفس و گردش خون

1- راه رفتن، نفس گيري عميق، حركات كششي

2- با خواندن شعر انجام مي گيرد

تذكراتي در مورد تغذيه ، بهداشت،ايمني،تذكراتي در ابعاد عاطفي و اجتماعي و شست و شو و نظافت

1- بعد از ورزش آب سرد نخورند چون باعث سرماخوردگي مي شود

2- شست و شوي دست ها با آب و صابون

3- تعويض لباس

4- همكاري با يكديگر

5- خوردن شير به عنوان يك غذاي كامل جمع 35 دقيقه

باسمه تعالي))

((طراحي آموزشي)) ويژه يك موضوع درسي

          ماده  درسي: ورزش          موضوع درس: راه رفتن       مدت دامنه: 35 دقيقه                                          

اقدامات قبل از تدريس

اجراي تدريس( فرايند ياددهي يادگيري و تعامل تجربيات)

اهداف كلي

اهداف رفتاري

روش تدريس

مدل كلاس و گروه آموزشي

رسانه ويژه

ايجاد ارتباط و انگيزه سازي

ارزشيابي تشخيصي

فعاليت هاي معلم-دانش آموز

ارزشيابي تكويني و پاياني

فعاليتهاي خلاقانه دانش آموز

تعيين تكليف( عمومي،گروهي و انفرادي)

راه رفتن-تركيب راه رفتن و وضعيت بدني و آمادگي جسماني شامل چابكي

1- حيطه دانشي: آشنايي با ايستادن و راه رفتن آشنايي با ايمني در هنگام بازي فعاليت هاي مناسب ورزشي و 2- حيطه مهارتي: مهارت در نگاه كردن به جلو هنگام راه رفتن- مهارت در بر داشتن پنجه ي يك پا و گذاشتن روي پاي ديگر- لي لي كردن

3-حيطه نگرشي: همكاري در كار گروه صحيح ايستادن صحيح راه رفتن و علاقه مند بودن به آن

روش هاي: بحث گروهي-پرسش و پاسخ طرح مسئله-مشاركتي-نمايشي

به صورت ستوني و دايره اي

گچ،لوحه،چسب،كاور،جعبه امتياز

مانع شامل: شكل ها،توپ،سبد،سوت،جعبه ي كمك هاي اوليه، دستكش، سطل،زباله،اسفنج،ضبط و نوار ورزشي

نشان دادن تصاوير راه رفتن به همراه داشتن تصوير خرگوش و لاك پشت. استفاده از اشكال مختلف سئوال هايي در مورد درست راه رفتن

1- چند چيز نام ببريد در اطراف ما راه مي روند؟2- شباهت انسان با ماشين در چيست؟3- فرق راه رفتن انسان با حيوانات در جيست؟4-شما از كدام عضو بدن براي حركت استفتده مي كنيد؟5-اگر درست راه نرويم چه اتفاقي مي افتد؟

سئوال معلم در مورد درس: 1- لاك ~شت چگونه راه مي رود؟ پاسخ دانش آموزان2- خرگوش چگونه راه مي رود؟ 3- كدام تندتر و كدام كندتر؟ پاسخ4- معلم مجري(ناظر) دانش آموز-داور5- توضيح بازي ها اجراي آن توسط دانش آموز

نظارت كار معلم همراه با چك ليست از دانش آموزان در انجام دادن نرمش ها و بازي هاي گروهي(تكويني) نشان دادن لوحه ها و نتيجه گيري راه رفتن درست و مقايسه آن با هم توسط دانش آموزان(پاياني)

1- خانم چرا مادر بزرگ مادري من با اينكه همسن مادر بزرگ پدري من است ولي پشت آن خم شد؟ جواب را خود دانش آموزان مي دهند

براي هفته آينده همگي خوب نشستن را امتحان كنند(عمومي)

گروه ستاره: تصويري از نشستن دانش آموزي در كلاس را  بكشيد و بياوريد.

يكي از دانش آموزاني كه پدرش ورزشكار است گزارشي در مورد خوب نشستن و فوايد آن تهيه كند و به كلاس بياورد(انفرادي)

باسمه‌تعالي

فرم پيشنهادي طرح درس پايه چهارم جلسه: .

عنوان درس: دريبل در هندبال

هدف كلي: ايجاد مهارت در مقدمات رشته‌هاي ورزشي

اهداف جزيي: حيطه‌هاي شناختي ،  مهارتي و

ا- دانشي: كسب آگاهي از تكنيك دريبل در هندبال

2- مهارتي: ايجاد مهارت در دريبل ه

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در شنبه 2 بهمن 1389برچسب:,ساعت14:58توسط معصومه صمدي | |